Chinese Rocks vers tre

När jag för ett par veckor sedan skrev om Chinese Rocks hade jag någonstans i bakhuvudet en tanke att det från början varit tre olika verser i låten. Jag angav då att min äldsta version var från Mothers den 16 november 1975.

Bland kassetterna har jag nu hittat en äldre version. Det är ungefär samma set som de andra spelningarna Richard Hell var med i. Han sjunger de flesta låtarna.
Efter den inledande Going Steady drar en långsam Chinese Rocks igång. Mycket riktigt har den här tidiga versionen en tredje vers.
”When they checked me in at dawn
I heard they thought my pulse had gone
I found that I was happy to die
And Chinese Rock is the reason why”

En vers skriven av Richard Hell.
Inspelningen är från den 7 september 1975, på klassiska CBGB.

Ett svar to “Chinese Rocks vers tre”

  1. i think it’s ”when they threw me out on the lawn-my girlfriend saw (or ”found” i can’t remember) my pulse was gone…

Kommentera

