Johnny Thunders i Nås 1983

Thunders

Den här bilden från Nås fick jag med mailen för ungefär ett år sedan. Tyvärr är fotografens namn borta, kontakta mig för cred. Hur som helst, en skön bild med intresserad åskådare!

Uppdaterat
Bilden är tagen av Tommy J. Tack för det!

Andra bloggar om: , ,

6 svar to “Johnny Thunders i Nås 1983”

  1. Jag gjorde en sökning på ”Johnny Thunders i Nås” på Google. Första träffen var en tråd på Flashback där signaturen glenn-benny skriver så här:

    Johnny Thunders, Sylvain Sylvain, Jerry Nolan(ex-new york dolls alla tre) och Billy Rath spelade i Nås (en liten white trash håla i Dalarna) 1984. DET var den absolut bästa jävla konsert jag nånsin upplevt. 100% rock&roll!! Året innan hade Thunders gjort en katastrofalisk spelning i Nås, och det här var hans nya försök….Thunders var vid den här tidpunkten nästan helt fri från sitt heroinmissbruk, det är jävligt tragiskt att han började med heroin ett tag senare för han kunde verkligen spela äkta rock&roll med 100% attityd, 100% kuk och 100% känsla.
    Johnny Thunders i Nås 1984 är definitivt den bästa konsert jag varit på….

  2. Jo det var jag som skickade dig bilden och har lite mer bilder från Nås både -83 och -84 på länken ovan. Precis som Robert skriver ovan var Jognny fantastisk -84 men -83 en ren katastrof. Det var dessutom en bizarr upplevelse att åka miltals genom skog för att plötsligt komma till en folkpark fylld med punks/rockers osv.

  3. Kanon att du hörde av dig.
    Själv var jag inte i Nås, det är ett citat från Flashback.

    Jag har kvar alla bilder du skickade.
    Robert

  4. Johnny i love you, du är vackrast, du har helt underbara ögon, det finns ingen i hela världen som är vackrare än vad du är. Du kommer alltid att ha mitt hjärta, älskar dig johnny thunders saknar dig och tänker på dig varenda dag kyssar din föralltid amanda l

  5. Vi ses i himmelen älskling. Du var för bra för den här sjuka världen älskar dig johnny thunders kyssar amanda l

  6. Var där och jobbade på Folkets Park i Nås -83.
    Johnny var ca 2h försenad och folket var i upplösningstillstånd! Då kommer han.. Sätter på sig guran som släpper och åker i scengolvet, lutar sig mot mic-stativet men tappar balansen och ramlar ut i publiken.. Varvar detta med Jack Daniels.. Så jävla trasigt och trist! Minns inte hur giget var i övrigt tyvärr..

Kommentera

