Underground 25 mars 1982

Det trillade in några fina bilder från Johnny Thunders spelning på Underground i Stockholm, under fontänen på Sergels Torg, 25 mars 1982. Fotografierna är tagna av auge. Ett stort tack.

jt820325b

jt820325a

Jag har även bytt bild i huvudet här på hemsidan. Auge har tagit även den bilden, från samma tillfälle.

4 svar to “Underground 25 mars 1982”

  1. Very nice picture of Johnny, with Luigi in the background on bass.

    Good shot of JT’s short lived Gretsch semi as well.

    Cheers

  2. det blev ju snyggt! ^^
    det är förövrigt krippas jacka och ”mössa” som han snodde…

  3. Härligt med en sida om Johhny… kull att min vän Åke får bidra mned sina foton.. jag vet att han hade ett foto i sitt gitarrfodral av JT under tiden vi spelade I Hollywood Indians… har för mig att det var signerat…
    Kan berätta att jag och min vän Tom-Ole Sundberg vid Sunnemopelningen 1983 inte kunde få skjuts upp i nån bil… Vi bodde för tillfället i Skoghall/Karlstad… ett par tio mil från Sunnemo sådär… Hur ska vi få möjlighet att se spelningen.. Va faan vi packade tält och sovsäck och cyklade…. Kan lova att det tog sin tribut… mitt i en stor stor lång lång uppförsbacke kommer två Van’s med rock’n’roll grabbar i lågnt svart och blont hår körandes förbi oss… Var det Johnny och gänget eller var det möjligtvis Hanoi Rocks…
    Spelningen då… en oförglömlig upplevelse och oxå första gången jag stiftade bekantskap med Hanoi Rocks… helt såld med en gång… Wow vilken resa…

  4. Jag var där, på Underground, och jag vill minnas att han spelade där vid två tillfällen – rätta mig om jag har fel. Jag misstänker att det var den andra konserten jag blev alldeles knäckt av. Han – och tidigare NY Dolls – var några av mina idoler, och att se JT så borta på heroin, med ögon som rullade bakåt i huvudet, gjorde ont.

    Vi var flera som stod någon halvmeter från mikstativet och som skakade förtvivlade på huvudet när han missade ackord, svajade till, såg upp med tomma ögon och hade stora svårigheter att ens hålla sig upprätt.

Kommentera

